0 głosów
w Kariera Inżyniera przez użytkownika (120)
Witam,

Chcialbym przejść na własną działalność gospodarczą ale nie być Vatowcem. Czyli nie przekraczać zarobków  powyżej  150.000, 00 rocznie. Chce przejśc na własną działalność u tego samego pracodawcy, dla którego świadcze usługi takie jak inspektor nadzoru, kierownik budowy, inwentaryzację, przeglady techniczne budynków. Jestem inżynierem budownictwa z uprawnieniami wykonawczymi bez ograniczeń.

Dopiero podchodzę do tematu i podatek od towarów i usług myli mi się z podatkiem dochodowym dlatego w moim pytaniu pewnie będzie dużo byków księgowo/prawnych, ale mam nadzieje, że mi ktoś z Was coś podpowie.

Zakładając działaność do urzędów zgłasza się zakres planowanej swojej działaności. W pkd dla nżyniera zawsze wystąpi słowo doradztwo

np. Działalność w zakresie architektury i inżynierii oraz związane z nią doradztwo techniczne. Tutaj chodzi mi o słowo doradztwo, które wg ustawy o Vat, działalności doradcze są objęte tym podatkiem.

Czy ja bedąć kierownikiem budowy czy inspektorem nadzoru , nie przekraczając  tych 150 tys rocznie będe łapał się na zwolnienienie od Vat ??? Czy ktoś z Was prowadzi własnie taką działalnośc i mógłby mi trochę rozjaśnić temat ? Czy wogóle warto przechodzić na taką działalność ??? Na ten moment mojego doświadczenia w zawodzie akurat taka forma mnie interesuje, przejście na pełny Vat nie jest dla mnie opłacalne.  Czytałem w internecie rózne interpretację przepisów wydawane przez urzędy , że jak to jest tylko prowadzenie budów czy inspektorowanie bez świadczenia usług doradzczych to niby jest wszystko ok. Ale jak to się ma np. jak ktoś mi zleci jakąs opinię techniczną czy przegląd budynku bo jak dla mnie to jest już forma doradztwa technicznego. Zresztą same słowo można róznie interpretowac.

Jak to się ma w praktyce ? Czy ktoś z Was prowadzi własnie taką działalnośc i mógłby mi trochę rozjaśnić temat ?

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Pozdrawiam