Oferty pracy dla inżynierów
  • StrefaInzyniera.pl (current)
  • Oferty pracy
  • Automatyka
    • Uprawnienia elektryczne SEP
    • Elektrotechnika
    • Elektronika
    • Automatyka
    • Robotyka
  • Przemysł
    • Przemysł
    • Obróbka metali
    • CAD
    • CATIA
    • Autodesk Inventor
  • IT
    • JAVA
    • C++
    • Sieci
  • Firmy
  • Dla firm
    • Rejestracja - profil firmy
    • Dodaj ofertę pracy - bezpłatnie
    • Publikacja artykułów
    • Kontakt
  • Zaloguj się
  • STREFA INŻYNIERA
  • Oferty pracy
  • Automatyka
    • Uprawnienia elektryczne SEP
    • Elektrotechnika
    • Elektroniki
    • Automatyki
    • Robotyka
  • Przemysł
    • Przemysł
    • Obróbka metali
    • CAD
    • CATIA
    • Autodesk Inventor
  • IT
    • JAVA
    • C++
    • Sieci
  • Firmy
  • Dla firm
    • Rejestracja - profil firmy
    • Dodaj ofertę pracy - bezpłatnie
    • Publikacja artykułów
    • Kontakt
  • Logowanie
  • Zaloguj się
Nazywanie komponentów GUI w Android Studio
Categories

Nazywanie komponentów GUI w Android Studio

Podobnie jak w środowisku Eclipse, w środowisku Android Studio również nadamy nazwy komponentom interfejsu, aby uzyskiwać do nich dostęp w kodzie. Jednak w Android Studio nazwy elementów GUI nie pojawią się domyślnie w kodzie źródłowym Java. Trzeba będzie samodzielnie połączyć te komponenty XML GUI z kodem Java, zanim zaczniemy używać ich w kodzie. Na razie wystarczy jednak zmienić właściwość id liczbowego pola tekstowego, przycisku Guess oraz ostatniej etykiety na odpowiednio txtGuess, btn-Guess oraz lblOutput. Jeśli pojawi się wyskakujące okienko z pytaniem Update Usages? (Zaktualizować odwołania), wyrażamy zgodę, klikając przycisk Yes. Użyjemy tych nazw dla wygody i zachowania spójności. Rysunek 4.11 przedstawia pole tekstowe, przycisk oraz etykietę po zmianie nazw.

Rysunek 4.11. Zmienianie nazw komponentów EditText, Button oraz TextView (w ramce) przez modyfikowanie ich właściwości id na odpowiednio txtGuess, btnGuess oraz lblOutput

Ostatnią czynnością, jaką powinniśmy wykonać, zanim zaczniemy kodowanie w języku Java, jest ukrycie małej ikony FAB (skrót od Floating Action Button, czyli przestawny przycisk akcji), przedstawionej w prawym dolnym rogu podglądu widoku na rysunku 4.12. Ikona FAB nie zawsze jest domyślnie pokazywana, ale jeśli jest ona widoczna w naszym projekcie, dwukrotnie klikamy plik activity_main.xml w panelu Project Explorer 1.. Klikamy kartę activity_main.xml znajdującą się nad widokiem projektu 2., a następnie klikamy ikonę FAB 3.. Przechodzimy do okna Properties i właściwości visibility przypisujemy wartość invisible (niewidoczna) 4.

Zdecydowaliśmy się na ukrycie ikony FAB, zamiast usunąć ją z projektu, aby móc w przyszłości użyć przycisku FAB do dodawania do aplikacji nowych funkcji. Przycisk FAB umożliwia m.in. publikowanie informacji z aplikacji w serwisie Facebook, tweetowanie na Twitterze, jak bardzo lubimy aplikację, czy przesłanie do znajomego e-maila z informacją o aplikacji. W kolejnej części rozdziału przygotujemy interfejs GUI w taki sposób, aby móc używać go w kodzie Javy podczas programowania reszty aplikacji.

Rysunek 4.12. Ukrywanie ikony FAB przez przejście do pliku activity_main.xml, kliknięcie małej ikony koperty i przypisanie wartości invisible właściwości visibility

 Materiał opracowany na podstawie: Java, to takie proste Praktyczne wprowadzenie do programowania, Bryson Payne, wyd. WN PWN, 2018 r.

Zaloguj się aby dodać komentarz

Podobne artykuły

« Łączenie interfejsu GUI z kodem Java w Android StudioBudowanie układu GUI w widoku projektu »

Podziel się ze znajomymi tym artykułem - udostępnij na FB lub wyślij e-maila korzystając z poniższych opcji:

Oferty pracy dla inżynierów
Oferty pracy dla inżynierów

Elektryk automatyk

Guz Technika Piekarnicza
Siemianowice Śląskie, śląskie
4500-6500 PLN

Product Engineer

SPX Flow Inc.
Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Inżynier ds. Rozwoju Platform i Aplikacji Telewizyjnych

Play (P4 sp. zo.o.)
Warszawa, mazowieckie

Starszy Inżynier ds. Rozwoju Platform Strumieniowania i Dystrybucji Wideo

Play (P4 sp. zo.o.)
Warszawa, dowolny Region

Inżynier ds. Rozwoju Urządzeń Abonenckich – Smartfony, Tablety, Urządzenia Wearables

Play (P4 sp. zo.o.)
Warszawa, dowolny Region

Ekspert ds. Rozwoju Urządzeń Abonenckich STB

Play (P4 sp. zo.o.)
Warszawa, dowolny Region

wszystkie oferty
PracaTechniczna.pl

Strefainzyniera.pl - rynek, praca, rozwój - wszystko co ważne dla inżynierów

  • Dla pracodawcy
  • Artykuły
  • Praca
  • Publikacje
  • Popularne stanowiska
  • Offer in English
  • Regulamin
  • Regulamin dla klientów
  • Polityka prywatności
  • Polityka cookies
  • Kontakt

© 2011 - 2021 NetPortal

Mapa strony Letnisko blisko