Kolejny polski zespół szykuje się do wyścigu Shell Eco-marathon
Trzydziesta edycja wyścigu Shell Eco-marathon odbędzie się między 15 a 18 maja na torze ulicznym w holenderskim Rotterdamie. W zawodach wystąpi ponad 3 tys. studentów z 200 drużyn reprezentujących 27 krajów. Każdy z nich wraz ze swoją drużyną będzie starał się przejechać możliwie najdalej na 1 litrze paliwa lub proporcjonalnie 1 kilowatogodzinie w zaprojektowanym i zbudowanym przez siebie pojeździe.
W zawodach wystartują też drużyny m.in. z Politechniki Warszawskiej, Politechniki Łódzkiej, Politechniki Lubelskiej. Swój pojazd szykują też studenci z Międzywydziałowego Koła Naukowego "EcoCarPG" Politechniki Gdańskiej. Koło zrzesza studentów pięciu wydziałów PG: Mechanicznego; Elektrotechniki i Automatyki; Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki; Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej oraz Oceanotechniki i Okrętownictwa.
Kształtem ich pojazd przypominać będzie nieco zmodyfikowaną kroplę wody. Trójkołowa konstrukcja zbudowana została z włókna węglowego i aluminium. Pierwsze testy pozytywnie przeszły prototyp silnika i napęd. Gotowe są także karoseria, koła i szkielet konstrukcji. W pracach pomagają studentom wykładowcy: prof. Zbigniew Krzemiński oraz dr inż. Artur Olszewski.
"W tej chwili brakuje nam bardzo istotnych części, które wpłyną na wydajność pojazdu. Muszą być po prostu dobrej jakości" - mówi zastępca prezesa MKN "EcoCarPG" Marta Wójcik. "Potrzebujemy 20 tys. zł, by dokończyć prace i móc pojechać do Holandii" - dodaje.
Przez pięć miesięcy pracy nad EcoCarem studenci nawiązali współpracę z pięcioma sponsorami, którzy w różny sposób wsparli ich projekt.
Zawody Shell Eco-marathon odbywają się co roku w Europie, Stanach Zjednoczonych (25-27 kwietnia, Houston) i Azji (6-9 lutego, Manila).Ich uczestnicy będą rywalizować w dwóch kategoriach: futurystycznej „Prototype” i bardziej konwencjonalnej „UrbanConcept”. W tym roku czeka na nich nowe wyzwanie. Pojazdy będą musiały zmienić kierunek jazdy podczas wyścigu, co wymusi przemyślenie nowej strategii prowadzenia bolidów.
Źródło:www.naukawpolsce.pap.pl