Oferty pracy dla inżynierów
  • StrefaInzyniera.pl (current)
  • Oferty pracy
  • Automatyka
    • Uprawnienia elektryczne SEP
    • Elektrotechnika
    • Elektronika
    • Automatyka
    • Robotyka
  • Przemysł
    • Przemysł
    • Obróbka metali
    • CAD
    • CATIA
    • Autodesk Inventor
  • IT
    • JAVA
    • C++
    • Sieci
  • Firmy
  • Dla firm
    • Rejestracja - profil firmy
    • Dodaj ofertę pracy - bezpłatnie
    • Publikacja artykułów
    • Kontakt
  • Zaloguj się
  • STREFA INŻYNIERA
  • Oferty pracy
  • Automatyka
    • Uprawnienia elektryczne SEP
    • Elektrotechnika
    • Elektroniki
    • Automatyki
    • Robotyka
  • Przemysł
    • Przemysł
    • Obróbka metali
    • CAD
    • CATIA
    • Autodesk Inventor
  • IT
    • JAVA
    • C++
    • Sieci
  • Firmy
  • Dla firm
    • Rejestracja - profil firmy
    • Dodaj ofertę pracy - bezpłatnie
    • Publikacja artykułów
    • Kontakt
  • Logowanie
  • Zaloguj się
Nowe routery z AGH dla szybszego i tańszego internetu
Categories

Nowe routery z AGH dla szybszego i tańszego internetu

Nad routerami nowej generacji, które pozwoliłyby na sprawniejszą transmisję danych w internecie, pracują naukowcy z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Badacze mają nadzieję, że dzięki ich rozwiązaniom internet mógłby być szybszy i tańszy.

Routery to urządzenia, które przekazują dane w internecie. Pełnią rolę węzła komunikacyjnego i służą do łączenia różnych sieci komputerowych. Nad nowymi rozwiązaniami w tym zakresie pracują naukowcy z Katedry Telekomunikacji AGH - Dr Robert Wójcik, który dostał na takie badania grant w ramach programu "Lider", a także dr Jerzy Domżał.

 

"Opracowujemy routery nowej generacji. Dziś transmisja danych w internecie odbywa się z reguły jedną ścieżką, np. bezpośrednio z Krakowa do Warszawy. Jeśli zastosujemy alternatywne ścieżki, np. przez Katowice, internet ma szansę być szybszy i tańszy. Z rozwiązaniem chcemy dotrzeć nie tylko na polski rynek, ale do krajów Azji, Europy Zachodniej, USA" - mówi dr Jerzy Domżał.

 

Działanie sieci teleinformatycznych w zdecydowanej większości oparte jest na protokole internetowym IP. Protokół ten jest odpowiedzialny za identyfikowanie urządzeń końcowych oraz sprawne przesyłanie informacji pomiędzy nimi. Za pomocą adresów używanych w protokole IP, urządzenia pośredniczące w wymianie danych (routery) wiedzą, gdzie przesyłać konkretne informacje - poinformował rzecznik AGH Bartosz Dembiński w przesłanym PAP komunikacie.

 

Aby routery wiedziały jak traktować poszczególne pakiety, w sieciach stosuje się tzw. protokoły trasowania (protokoły routingu). Zapewniają one komunikację pomiędzy routerami i poprzez odpowiednią wymianę informacji doprowadzają do powstania tzw. tablic routingu na poszczególnych routerach. Za pomocą tych tablic, routery wiedzą, gdzie ma być przesłany każdy pakiet.

 

Klasyczna realizacja routingu w sieciach IP polega na uruchomieniu jednego z protokołów routingu, za pomocą którego zostaną wyznaczone optymalne trasy. Pomiędzy dwoma dowolnymi punktami w sieci istnieje zwykle wiele możliwych ścieżek, jednakże cała komunikacja pomiędzy nimi odbywać się będzie z wykorzystaniem konkretnej, jednej trasy, którą dany protokół uzna za optymalną. "Takie podejście ma oczywistą wadę, ponieważ gdy na danej trasie pojawia się przeciążenie, nie ma możliwości przesłania części ruchu innymi ścieżkami. Stanowi to poważny problem, gdyż prowadzi do nieefektywnego wykorzystania zasobów" - skomentowano w komunikacie AGH. Jak się okazuje, często bowiem zdarza się sytuacja, w której jakieś łącze w sieci chwilowo się przeciąża. Przez to pogarsza się jakość obsługi wszystkich transmisji aktualnie obsługiwanych przez to łącze.

 

By usprawnić kierowanie ruchem i odpowiedzieć na tą niedogodność, wymyślono pewne mechanizmy usprawniające działanie protokołów trasowania. Jednym z nich jest tzw. równoważenie obciążenia. Otóż można poinformować protokoły routingu, by w sytuacji, gdy istnieją dwie trasy o takim samym koszcie (z punktu widzenia danego protokołu) wybierane były one na zmianę. W rezultacie obie trasy będą przenosić pewną część ruchu. Protokół routingu nie będzie jednak brał pod uwagę ścieżek o wyższym koszcie. W sytuacji, gdy wszystkie trasy alternatywne będą przeciążone, nie zostaną one użyte.

 

Innym sposobem przeciwdziałania przeciążeniom jest korzystanie przez administratorów z ręcznej możliwości kierowania ruchem. "Łatwo zauważyć, że takie zarządzanie ruchem w sieci jest nieefektywne" - skomentowano w komunikacie.

 

Jak do tej pory nie opracowano techniki, która pozwoliłaby na sprawne wykorzystanie wszystkich zasobów jakie są dostępne w sieci, zanim dojdzie do przeciążeń i związanego z tym pogorszenia jakości obsługi. Technika z AGH jest próbą rozwiązania tego problemu. (PAP)

 

Źródło:www.naukawpolsce.pap.pl 

Zaloguj się aby dodać komentarz

Podobne artykuły

« W branży motoryzacyjnej pracuje już 650 tys. osób, może być jeszcze więcejRusza budowa Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii w Warszawie »

Podziel się ze znajomymi tym artykułem - udostępnij na FB lub wyślij e-maila korzystając z poniższych opcji:

AngielskiTechniczny.edu.pl
Oferty pracy dla inżynierów
Oferty pracy dla inżynierów

Automatyk/ Elektryk

Workhouse4you Sp. z o.o.
Nowy Sącz, małopolskie
6800 PLN - 13 000 PLN/MC

Manager

Amazon Automations
Pakistan, Riverside, dowolny Region
amazon automations

Starszy specjalista ds. instalacji sanitarnych i instalacji HVAC

Centrum Nauki Kopernik
Warszawa, mazowieckie

Asystent projektanta/Projektant konstrukcji kubaturowych

"Sigma" Pracownia Projektowo-Usługowa Elwira Woźniak
Łódź, łódzkie
7500-10000

Inżynier Automatyki Budynkowej

Medicover
Warszawa, mazowieckie

ABB Discovery Electrification Program: Product Marketing Specialist

ABB
Łódź, łódzkie

wszystkie oferty
PracaTechniczna.pl

Strefainzyniera.pl - rynek, praca, rozwój - wszystko co ważne dla inżynierów

  • Dla pracodawcy
  • Artykuły
  • Praca
  • Publikacje
  • Popularne stanowiska
  • Offer in English
  • Regulamin
  • Regulamin dla klientów
  • Polityka prywatności
  • Polityka cookies
  • Kontakt

© 2011 - 2021 NetPortal

Mapa strony Letnisko blisko