Oferty pracy dla inżynierów
  • StrefaInzyniera.pl (current)
  • Oferty pracy
  • Automatyka
    • Uprawnienia elektryczne SEP
    • Elektrotechnika
    • Elektronika
    • Automatyka
    • Robotyka
  • Przemysł
    • Przemysł
    • Obróbka metali
    • CAD
    • CATIA
    • Autodesk Inventor
  • IT
    • JAVA
    • C++
    • Sieci
  • Firmy
  • Dla firm
    • Rejestracja - profil firmy
    • Dodaj ofertę pracy - bezpłatnie
    • Publikacja artykułów
    • Kontakt
  • Zaloguj się
  • STREFA INŻYNIERA
  • Oferty pracy
  • Automatyka
    • Uprawnienia elektryczne SEP
    • Elektrotechnika
    • Elektroniki
    • Automatyki
    • Robotyka
  • Przemysł
    • Przemysł
    • Obróbka metali
    • CAD
    • CATIA
    • Autodesk Inventor
  • IT
    • JAVA
    • C++
    • Sieci
  • Firmy
  • Dla firm
    • Rejestracja - profil firmy
    • Dodaj ofertę pracy - bezpłatnie
    • Publikacja artykułów
    • Kontakt
  • Logowanie
  • Zaloguj się
Categories

Marketing B2B w sektorze technologicznym

W tym wpisie chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na temat specyfiki działań marketingowych B2B w sektorze technologicznym.

 

Zacząć chciałbym od być może mało odkrywczej uwagi natury ogólnej. Otóż marketing B2B w szeroko pojętej branży technologicznej to ogromny rynek o równie wielkiej wartości. Z tego mało oryginalnego spostrzeżenia wypływa ciekawy wniosek. Otóż mając na uwadze wielkość tego rynku nie można nie doceniać roli działań marketingowych. To one bowiem w dużym stopniu będą decydować o sukcesie rynkowym konkretnego przedsiębiorstwa. Wiąże się z tym jeszcze jedna konstatacja – otóż z uwagi na wielkość rynku i ograniczoną liczbę nabywców (typowa cecha rynku B2B) każdy klient jest cenny i dla każdego klienta warto się starać.

 

Marketing na rynku B2B, a więc w przypadku gdy zarówno sprzedawca jak i nabywca są reprezentują firmy. W przypadku szeroko pojętych branż technicznych w proces zakupów jest zaangażowanych wiele osób z firmy. Można tu wymienić przykładowo inżynierów którzy bezpośrednio będą pracować z nową maszyną, specjalistów ds. utrzymania ruchu, kierowników działów, ale także dyrektora finansowego  oraz kontrolera finansowego. Wszystkie te osoby w sposób pośredni lub bezpośredni będą wpływać na decyzję o zakupie nowego urządzenia, choć oczywiście konkretna skład grupy decydentów będzie zależny od specyfiki danego zakupu. Jeśli jednak uda nam się już ustalić kto podejmuje decyzję, to prawidłowy i rzetelny przekaz marketingowy powinien uwzględniać interesy każdej z tych osób. Wszystko oczywiście po to, aby dostarczyć informacji osobom, które tych danych potrzebują, aby móc bez ryzyka dla siebie i z korzyścią dla firmy podjąć decyzję o zakupie. Trzeba pamiętać, że jeśli pominiemy w naszej analizie istotnego decydenta, może się to przełożyć na wydłużenie procesu decyzyjnego po stronie nabywcy lub nawet całkowite zaniechanie zakupu. Do tego dochodzi konkurencja, która jak wiadomo – nie śpi. 

 

Prowadząc działania marketingowe należy więc uwzględniać powyższe zależności. Każdy dopracowany detal zwiększa  nasze szanse na osiągnięcie sukcesu sprzedażowego.

 

Na zakończenie chciałbym zasygnalizować jeszcze jedno zagadnienie związane z marketingiem B2B w sektorze technologicznym. Otóż, fakt iż dokonywane zakupy mają zwykle wysoką wartość, a decyzje podejmowane są przez kilka osób, wpływa na wydłużenie całego procesu zakupowego. W tym zakresie ważne jest dostarczenie właściwych komunikatów adresowanych do właściwych osób we właściwym czasie. Bardzo duże znaczenie ma tu moment rozpoczęcia poszukiwań dostawcy. Konkretny specjalista przejrzy katalogi, notes z kontaktami, zajrzy do Internetu. Jeśli naszej firmy nie będzie w jednym z tych miejsc to niestety należy uznać, że mamy problem. Tracimy bowiem okazję, aby już na samym początku zająć dobre miejsce w ”konkursie piękności” pośród innych dostawców, a tym samym być może również okazję do zaproponowania korzystnego dla nas przebieg procesu decyzyjnego po stronie nabywcy. Ale o tym jak dobrze rozpocząć proces sprzedaży będzie w kolejnym wpisie.

 

Karol Kołowski

Zaloguj się aby dodać komentarz

Podobne artykuły

Co to jest content marketing? »

Podziel się ze znajomymi tym artykułem - udostępnij na FB lub wyślij e-maila korzystając z poniższych opcji:

AngielskiTechniczny.edu.pl
Oferty pracy dla inżynierów
Oferty pracy dla inżynierów

Automatyk utrzymania ruchu - 4800 EUR/m-c (Belgia)

NEXT s.c.
Belgia, Gandawa, dowolny Region
4800 EUR

Elektromonter

Workhouse4you Sp. z o.o.
Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

INŻYNIER PROCESU

Workhouse4you Sp. z o.o.
Goleniów, zachodniopomorskie
8 000 -10 000 PLN

Automatyk w Dziale Utrzymania Ruchu

Workhouse4you Sp. z o.o.
Goleniów, zachodniopomorskie
7000 - 12 000 PLN

Pracownik produkcji - pomocnik nastawiacza maszyn

Workhouse4you Sp. z o.o.
Goleniów, zachodniopomorskie
5000 - 6000 PLN

Kierownik Projektu - Inżynier Budownictwa

VENS sp. z o.o.
Płońsk, mazowieckie

wszystkie oferty
PracaTechniczna.pl

Strefainzyniera.pl - rynek, praca, rozwój - wszystko co ważne dla inżynierów

  • Dla pracodawcy
  • Artykuły
  • Praca
  • Publikacje
  • Popularne stanowiska
  • Offer in English
  • Regulamin
  • Regulamin dla klientów
  • Polityka prywatności
  • Polityka cookies
  • Kontakt

© 2011 - 2021 NetPortal

Mapa strony Letnisko blisko