Co to jest content marketing?
W dobie obecnego zalewu reklamy specjaliści od marketingu na całym świecie poszukują nowych sposób na dotarcie do klientów.
Jedną z takich nowych metod jest content marketing. W dużym uproszczeniu content marketing to strategia marketingowa w której kluczowe znaczenie odgrywa wartościowa, merytoryczna treść dotycząca produktów i usług. W praktyce więc, zamiast głośno krzyczeć iż nasz produkt jest najlepszy, przedstawiamy naszemu potencjalnemu klientowi rzetelny opis produktu, oczywiście nie zapominając o korzyściach jakie się z tym produktem wiążą. Cała sztuka polega na tym, aby tego typu tekst „content marketingowy” zawierał informacje rzeczywiście interesujące potencjalnego nabywcę
.
Oczywiście to nie musi to być tylko tekstowa informacja produktowa. Działania z zakresu „content marketing” można prowadzić także za pomocą:
- prezentacji produktowej;
- krótkiego filmu;
- wywiadu z pracownikiem firmy;
- analizy przypadku – tzw. case study.
Bez względu na sposób przekazu treści, ważne jest by trafiał on w potrzeby odbiorcy.
Dlaczego warto się starać, by przekaz był interesujący, przydatny?
Odpowiedź na to pytanie znajduję się właściwie na wstępie niniejszego wpisu – dobry tekst o naszym produkcie pozwali zwrócić uwagę czytelnika. Duża część użytkowników Internetu ignoruje wyświetlane reklamy i bannery. Z tego właśnie powodu ciekawa i przydatna publikacja może przyciągnąć czytelnika i spowodować, że autentycznie zainteresuje się prezentowanym tematem, a to już niesie ze sobą konkretne korzyści, takie jak:
- nawiązanie relacji,
- budowa świadomości marki,
- rozpowszechnienie informacji o produkcie,
- i najważniejsza korzyść – nawiązanie relacji z potencjalnym klientem.
Trzeba bowiem pamiętać, że osoba czytająca wartościową i merytoryczną publikację dotyczącą określonego produktu nie jest osobą przypadkową. Jeśli bowiem pan Jan czyta tekst o falownikach to zwykle jest to rezultatem tego, iż pan Jan poszukiwał informacji na temat falowników. Pan Jan może być osobą odpowiedzialną za zakupy w swojej firmie, może być inżynierem specjalistą który musi zaopiniować zakup nowych urządzeń. Możliwa jest także sytuacja, gdy pan Jan poszukuje informacji na temat falowników bowiem o poradę i pomoc w tym zakresie poprosił go kolega, który musi podjąć decyzję o zakupie urządzeń w swoim zakładzie pracy. W każdym z tych przypadków pan Jan będzie osobą mającą wpływ na podjęcie decyzji o nabyciu urządzeń. Od podjętych przez nas działań zależy, czy zakupione zostaną towary nasze, czy towary konkurencji.
Tym też właśnie zajmuje się content marketing – co zrobić aby pan Jan poszukując informacji o falownikach znalazł naszą publikację na ten temat, a po zapoznaniu się z tekstem uznał, że to właśnie nasza firma będzie najlepszym dostawcą urządzeń.
Karol Kołowski