Wykorzystanie AI i innych nowoczesnych technologii w produkcji filmów reklamowych
Reklama video jest znana i stosowana nie od dziś. Z każdym kolejnym rokiem specjaliści od marketingu wykorzystują pojawiające się technologie, by podnosić swoje produkcje na zupełnie nowy poziom. Wszystko po to, by zjednać uznanie konsumentów oraz wyprzedzić konkurencję. Dobrym przykładem tego trendu jest sięgnięcie po możliwości, które daje AI przy tworzeniu filmów reklamowych. O tym, jakie są jej zalety, przeczytacie w dzisiejszym artykule.
Zalety contentu video – dlaczego warto z niego korzystać i gdzie go publikować?
Materiały video to skuteczny sposób na przekazywanie informacji i zdobywanie nowych klientów. Obecnie można je prezentować nie tylko w telewizji. Olbrzymią przestrzenią do publikacji filmów reklamowych stał się również Internet. Video pojawia się na stronach internetowych, ale też w e-commerce czy social mediach, w których każdego dnia spędzamy sporo czasu.
Dlaczego warto zdecydować się właśnie na taką formę promocji? Przede wszystkim to szansa na znaczące zwiększenie widoczności i zasięgów. Treści video łatwiej docierają też do świadomości odbiorców, a to przekłada się na rozpoznawalność marki i wzrost zaufania wśród odbiorców. A to z kolei potrafi prowadzić do wzrostu konwersji i większej efektywności kampanii reklamowych.
Sztuczna inteligencja w video marketingu
Aby przyciągać uwagę odbiorców z pomocą treści video, warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Sprawdza się choćby content internetowy lub reklama telewizyjna od EpicVR. Coraz częściej oprócz indywidualnych zdolności profesjonalnej ekipy sięga się po nowoczesne technologie, jak choćby sztuczna inteligencja. Z jej pomocą da się tworzyć sprawnie treści dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań odbiorców.
Taki materiały generuje się w oparciu o pełną analizę rynku i zmiennych trendów. Co więcej treści tego typu powstają szybciej, generując znacznie niższe koszty oraz skutecznie wspierając proces kreacyjny. To prawdziwa rewolucja – wciąż jednak znajdujemy się dopiero na początku tej drogi, a dostępne rozwiązania są nieustannie rozwijane. Już teraz jednak można zaobserwować wiele przestrzeni, w których AI potrafi być bardzo przydatne.
Do czego użyć AI w filmach reklamowych?
W jaki sposób sztuczna inteligencja wspomaga proces tworzenia filmów reklamowych? Już teraz można znaleźć materiały powstające z wykorzystaniem algorytmów AI, które analizują dane, by wybrać rozwiązania jak najbardziej efektywne opcje, dostosowane do konkretnej grupy odbiorców. Do tego celu przydaje się analiza Big Data, którą komputery przeprowadzają z olbrzymią prędkością, znacznie przekraczającą zdolności człowieka. Ponadto coraz więcej mówi się o tym, że sztuczna inteligencja może analizować nie tylko tabele z danymi. Potrafi być przydatna w rozpoznawaniu ludzkich emocji. A to przydaje się jeszcze bardziej przy dostosowywaniu treści do konkretnych odbiorców. Chętnie sięga się po machine learning, by jeszcze precyzyjniej zrozumieć procesy i zachowania odbiorców, dostarczając im wysokiej jakości, udoskonalone materiały, które najlepiej do nich trafią.
Z pomocą algorytmów powstają tradycyjne filmy reklamowe, bazujące na aktualnych trendach i emocjach. AI bywa pomocne w dostarczaniu skutecznych treści budujących markę i wizerunkowych video do publikacji na stronach internetowych. A to wszystko jest możliwe przy równoczesnej optymalizacji procesu produkcji, skróceniu czasu przygotowania contentu oraz zmniejszeniu kosztów jego powstawania.
Technologiczne zmiany w marketingu video
Nowoczesne technologie odmieniają oblicze marketingu video. Sztuczna inteligencja wyręcza człowieka w wielu aspektach i pomaga w realizacji rozmaitych procesów. Błyskawicznie analizuje trendy rynkowe i potrzeby odbiorców, a także wspomaga sam proces postprodukcji, by klienci docelowi otrzymali konkretne wartości.
Na razie nie oznacza to oczywiście, że AI wyeliminuje z procesu czynnik ludzki – na pewno wspomoże codzienną pracę oraz pomoże skupić się pracownikom agencji promocyjnych na bardziej kreatywnej części działania niż zwykłe aspekty techniczne – z korzyścią dla wszystkich stron.
Artykuł zewnętrzny