Pozycjonowanie - czy to sposób na pomnożenie zysków?
Pozycjonowanie to sposób na większe zyski, czy przeciwnie, strata czasu i energii? Odpowiadamy już na wstępie. Pozycjonowanie jest dobrą inwestycją. Dlaczego? Ponieważ w znacznym stopniu zwiększa szanse na to, że użytkownik zobaczy w wynikach wyszukiwania naszą stronę www, a dzięki odpowiedniej optymalizacji SEO i UX, pozostanie na niej na dłużej. Poniżej nieco więcej na ten temat.
Widoczność strony w sieci a konwersja
Wyobraź sobie klienta, który zainteresowany jest Twoją ofertą, produktami, które sprzedajesz, bądź usługami, które świadczysz. Za przykład niech posłużą nam maty i akcesoria do jogi.
Użytkownik wpisuje w okno wyszukiwania frazę: mata do jogi podróżna. W TOP10 wyświetla się Twoja witryna. Tytuł, opis, reach snippets sprawiają, że klient klika link.
W ułamku sekundy otwiera się podstrona z matami podróżnymi. Użytkownik widzi nagłówek H1: Podróżne maty do jogi, kilkanaście mat i opis zawierający ważne informacje na temat oferowanych artykułów. Wszystko działa sprawnie, nie ma żadnych niepożądanych przesunięć strony.
Zainteresowany klika w wybrany model, widzi jego specyfikację (między innymi wymiary, wagę, informacje na temat czyszczenia) oraz estetyczne zdjęcia. Widoczny jest również button Dodaj do koszyka. Mata ląduje w koszyku. Teraz przychodzi czas na podanie danych, wybór sposobu dostawy oraz płatności i gotowe. Brzmi wspaniale, prawda?
A teraz nieco inna sytuacja. Użytkownik wpisuje frazę podróżna mata do jogi, ale w TOP10 nie ma Twojej strony. Szanse na to, że klient przeklika się na drugą, trzecią czy dalsze strony wyników wyszukiwania, są bardzo małe. Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że zakupi matę na stronie konkurencji.
Oczywiście to dwa skrajne przypadki. Może zdarzyć się tak, że klient wejdzie na naszą stronę, ale nie dokona zakupu, nie zrobi tego od razu, bądź, mimo tego że będziemy w TOP10, nie odwiedzi naszej witryny. Cały czas mamy jednak większe szanse na konwersję niż konkurenci, których w TOP10 nie ma.
Co więcej, nawet jeśli klient nie kupi artykułu, to pozna naszą firmę, zapamięta, jakie produkty były na stronie, a może nawet zapisze się do newslettera lub przeczyta artykuł na naszym blogu. Wszystko to zwiększa rozpoznawalność firmy i działa na plus. Warto więc zadbać o to, by witryna zyskała i utrzymała miejsce w TOP10.
Pozycjonowanie ? droga do większych zysków
Widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. Witryny, które zajmują miejsce poza TOP10, przegrywają już na starcie. Warto więc postawić na przemyślaną strategię i regularne działania.
Pozycjonowanie powinno obejmować takie prace, jak:
- audyt SEO, czyli szczegółowa weryfikacja kondycji strony, sprawdzenie ważnych pod kątem pozycjonowania elementów, czy są zoptymalizowane przyjazne URL (np. https://1stplace.pl/pozycjonowanie/)
- analiza konkurencji, widoczności w sieci największych konkurentów,
- opracowanie strategii content marketingowej, przygotowanie i wdrożenie treści,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (z różnych źródeł, w tym także z portali mających wysoki autorytet),
- optymalizacja techniczna strony, czyli optymalizacja kodu, optymalizacja prędkości ładowania, wdrożenie certyfikatu SSL, optymalizacja metadanych i adresów URL.
Jeśli strona www zbudowana jest na niewspieranym, przestarzałym CMS-ie, działania warto rozpocząć od budowy nowej witryny. Nowoczesne strony www, już na etapie budowy, dostosowywane są do standardów SEO i UX, dzięki temu kolejne prace przebiegają sprawniej i przynoszą lepsze rezultaty.
1stplace.pl - zwiększymy przychody Twojego biznesu
1stplace.pl to agencja e-marketingowa, która od lat zajmuje się promocją w sieci biznesów o różnej wielkości i specyfice działania. Zespół składa się z pozycjonerów, copywriterów, webdeveloperów, UX designerów, koordynatorów, specjalistów Google & Facebook Ads. Dzięki temu klienci mają zapewnioną kompleksową obsługę, począwszy od budowy strony, po pozycjonowanie, przygotowanie i wdrożenie unikalnych treści (opisów, artykułów blogowych, artykułów sponsorowanych), kampanie Google & FB Ads. Co więcej, w zależności od potrzeb, klienci mogą kontaktować się zarówno z poszczególnymi specjalistami, jak i z koordynatorem projektu.
Już dziś postaw na widoczność w sieci. Postaw na rozwój swojego biznesu.
Artykuł zewnętrzny