Audyt SEO - na czym polega i dlaczego warto go przeprowadzić?
Każdą stronę internetową trzeba od czasu do czasu nie tylko odświeżyć, ale również dokładnie przeanalizować pod kątem technicznym. W tym celu należy przeprowadzić audyt SEO, który pozwoli odpowiedzieć na pytanie, jak udoskonalić witrynę i jakie są jej słabe strony. Na czym polega audyt SEO i w jakich przypadkach jest on szczególnie potrzebny?
Czym jest audyt SEO?
Audytem SEO można nazwać przeanalizowanie strony internetowej pod kątem jej optymalizacji w wynikach wyszukiwania. Właściciele witryn dążą do tego, aby z jednej strony utrzymać na nich ruch, z drugiej strony, aby zajmowały odpowiednie miejsce w wyszukiwarce internetowej. Obecnie jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek, pod które optymalizuje się strony, jest wyszukiwarka Google. Audyt SEO przeprowadzany jest przez osoby, posiadające dużą wiedzę w zakresie optymalizacji oraz doświadczenie zawodowe. Coraz częściej przedsiębiorcy zlecają to zadanie podmiotom zewnętrznym, także tym, które działają online. Dobrym przykładem jest AudytySEO.pl, dzięki któremu możemy sprawdzić, czy nasza witryna została właściwie zoptymalizowana.
Jakie zadania wykonuje się w ramach audytu SEO?
Audyt SEO to bardzo obszerne pojęcie. W jego ramach ocenia się:
- zastosowanie fraz kluczowych,
- kodowanie strony,
- treści publikowane na stronie,
- grafikę,
- profile linków,
- strukturę strony internetowej.
Możemy zlecić specjalistom wykonanie konkretnych zadań, jednak nie ulega wątpliwości, że najwartościowsze wyniki uzyskamy, jeśli przeanalizują oni witrynę pod każdym aspektem. Warto mieć świadomość, że sam audyt SEO nie jest rozwiązaniem problemów, takich jak na przykład spadek ruchu na stronie czy utrata wypracowanej pozycji. Niemniej jednak daje on odpowiedź na pytania, dlaczego borykamy się z konkretnymi problemami oraz w jaki sposób możemy je rozwiązać. Audyt SEO może trwać nawet kilka tygodni, w zależności od tego, jak rozbudowana strona internetowa jest przedmiotem badania. Analizę możemy też przeprowadzić na sklepie internetowym.
Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?
Właściciele stron internetowych powinni rozważyć przeprowadzenie audytu SEO w kilku przypadkach. Pierwszym z nich jest spadek ruchu na stronie, co w praktyce oznacza, że użytkownicy nie wykazują tak dużego zainteresowania nią, jak do tej pory. Drugim jest spadek pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jeśli strona zaczęła wolniej funkcjonować, warto przyjrzeć się jej pod kątem technicznym. Audyt SEO warto przeprowadzić również wtedy, gdy:
- Google nałożyło karę na właściciela strony,
- chcemy wdrożyć nową kampanię marketingową,
- planujemy całkowitą zmianę wyglądu witryny,
- przenosimy witrynę na nowy CMS,
- przenosimy stronę na nową domenę.
Audyt SEO możemy przeprowadzić zarówno na nowo utworzonych stronach, jak i na tych, które działają już od dłuższego czasu. Bez względu na to, czy chcemy trafić do dużej liczby klientów, czy zależy nam głównie na pozycjonowaniu lokalnym, od czasu do czasu warto przeprowadzić dogłębną analizę witryny, dzięki której będziemy mogli ulepszyć ją bądź zmodernizować.
Artykuł zewnętrzny