Helpdesk IT - na czym polega?
Doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą podjąć współpracę z doświadczonymi specjalistami IT bez konieczności zatrudniania ich na etat, jest skorzystanie z pomocy informatycznej firmy zewnętrznej. Pracownik helpdesk usunie wszelkie problemy techniczne, które mogą mieć wpływ na właściwe funkcjonowanie systemu IT i wydajność firmy. Przywróci również poprawne działanie urządzeń czy aplikacji. Na czym dokładnie polega helpdesk IT?
Czym jest helpdesk IT?
Angielskie słowo help oznacza pomoc, a więc już sama nazwa helpdesk sugeruje dział przedsiębiorstwa skupiony na udzielaniu pomocy klientowi. Do obowiązków specjalistów IT należy:
- przyjmowanie zgłoszeń od klientów za pośrednictwem różnych narzędzi (np. komunikatory internetowe, infolinia, e-mail),
- klasyfikowanie zgłoszeń,
- jak najszybsze i skuteczne reagowanie na pojawiające się usterki,
- szukanie optymalnych rozwiązań informatycznych,
- rozwiązywanie wszelkich problemów technicznych, które mogą zakłócić działalność przedsiębiorstwa (w sposób zdalny bądź osobisty),
- przekazanie zgłoszenia do odpowiednich specjalistów w przypadku skomplikowanych awarii,
- tworzenie raportów dotyczących usterek i przeprowadzonych napraw.
Głównym założeniem usługi jest utrzymanie niezawodnej infrastruktury informatycznej w konkretnej firmie. Aby było to możliwe pracownicy helpdesk udzielają pomocy z zakresu sprzętu komputerowego i oprogramowania. Jednocześnie dbając o dobre relacje i satysfakcję klientów.
Usługi helpdesk IT w ofercie Lizard.pl
Pracownicy helpdesk po przyjęciu konkretnego zgłoszenia od klienta, diagnozują, a następnie rozwiązują dany problem. W razie potrzeby udzielają również informacji na temat systemu, aplikacji czy oprogramowania. Oprócz tego specjaliści Lizard zajmują się:
- konfigurowaniem systemów operacyjnych,
- zarządzaniem systemami IT,
- instalowaniem oprogramowania,
- planowaniem i projektowaniem infrastruktury informatycznej,
- sprawdzaniem nowych ustawień i wdrożonych rozwiązań,
- testowaniem usprawnień,
- pomocą przy obsłudze sprzętu (komputerów, tabletów, telefonów komórkowych, serwerów UPS, kart sieciowych),
- obsługiwaniem oprogramowania, poczty elektronicznej, aplikacji,
- udzielaniem wsparcia w związku z użytkowanym sprzętem,
- kontrolą zabezpieczeń sprzętu.
Dlaczego warto skorzystać z usługi helpdesk IT w Lizard?
Helpdesk IT w Lizard dotyczy następujących obszarów:
- oprogramowanie (aktualizacje, poprawki),
- aplikacje (pomoc w ich obsługiwaniu),
- systemy operacyjne,
- połączenia (ich konfiguracja),
- VPN,
- urządzenia informatyczne (w tym sprzęt mobilny).
Dzięki usłudze przedsiębiorstwa mogą funkcjonować wydajnie, skupiać się na realizacji najważniejszych celach i rozwoju. Dodatkowo firmy nie muszą tracić własnych zasobów w sytuacji wystąpienia awarii czy problemu technicznego, ponieważ naprawą usterek zajmują się pracownicy helpdesk.
Zalety skorzystania z fachowej pomocy specjalistów Lizard to:
- szybkie zdiagnozowanie błędów informatycznych,
- skuteczna naprawa awarii,
- dostęp do wykwalifikowanych, doświadczonych pracowników IT, którzy zajmują się systemami operacyjnymi Mac, Windows i Linux, sieciami komputerowymi, sprzętem informatycznych itd.,
- możliwość korzystania ze specjalistycznego oprogramowania w ramach outsourcingu,
- elastyczne godziny pracy, zależne od preferencji klientów,
- pakiety dopasowane do indywidualnych potrzeb.
Pracownicy Lizard świadczą usługi:
- Zdalnie – na podstawie zgromadzonej dokumentacji, za pomocą specjalnego oprogramowania TeamViewer. Usługa może mieć charakter stałej lub jednorazowej pomocy. Helpdesk zdalny skierowany jest do firm zlokalizowanych na terenie całej Polski, Unii Europejskiej, a nawet świata.
- Lokalnie – na miejscu u klienta, w dowolnym mieście na obszarze Polski. Helpdesk lokalny realizowany jest przez specjalistę IT w ustalonym czasie i terminie. Czynności podejmowane w ramach usługi mogą trwać od jednej godziny do całego dnia roboczego.
Helpdesk dedykowany jest szerokiemu gronu odbiorców. Mogą z niego skorzystać zarówno niewielkie, kilkuosobowe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa z oddziałami w różnych miejscach w Polsce, Europie i na świecie.
Artykuł zewnętrzny