Co to jest content marketing?


W dobie obecnego zalewu reklamy specjaliści od marketingu na całym świecie poszukują nowych sposób na dotarcie do klientów.

 

Jedną z takich nowych metod jest content marketing. W dużym uproszczeniu content marketing to strategia marketingowa w której kluczowe znaczenie odgrywa wartościowa, merytoryczna  treść dotycząca produktów i usług. W praktyce więc, zamiast głośno krzyczeć iż nasz produkt jest najlepszy, przedstawiamy naszemu potencjalnemu klientowi rzetelny opis produktu, oczywiście nie zapominając o korzyściach jakie się z tym produktem wiążą. Cała sztuka polega na tym, aby tego typu tekst „content marketingowy” zawierał informacje rzeczywiście interesujące potencjalnego nabywcę

.

Oczywiście to nie musi to być tylko tekstowa informacja produktowa. Działania z zakresu „content marketing” można prowadzić także za pomocą:

- prezentacji produktowej;

- krótkiego filmu;

- wywiadu z pracownikiem firmy;

- analizy przypadku – tzw. case study.

Bez względu na sposób przekazu treści, ważne jest by trafiał on w potrzeby odbiorcy.

 

Dlaczego warto się starać, by przekaz był interesujący, przydatny?

 

Odpowiedź na to pytanie znajduję się właściwie na wstępie niniejszego wpisu – dobry tekst o naszym produkcie pozwali zwrócić uwagę czytelnika. Duża część użytkowników Internetu ignoruje wyświetlane reklamy i bannery. Z tego właśnie powodu ciekawa i przydatna publikacja może przyciągnąć czytelnika i spowodować, że autentycznie zainteresuje się prezentowanym tematem, a to już niesie ze sobą konkretne korzyści, takie jak:

- nawiązanie relacji,

- budowa świadomości marki,

- rozpowszechnienie informacji o produkcie,

- i najważniejsza korzyść – nawiązanie relacji z potencjalnym klientem.

 

Trzeba bowiem pamiętać, że osoba czytająca wartościową i merytoryczną publikację dotyczącą określonego produktu nie jest osobą przypadkową. Jeśli bowiem pan Jan czyta tekst o falownikach to zwykle jest to rezultatem tego, iż pan Jan poszukiwał informacji na temat falowników. Pan Jan może być osobą odpowiedzialną za zakupy w swojej firmie, może być inżynierem specjalistą który musi zaopiniować zakup nowych urządzeń. Możliwa jest także sytuacja, gdy pan Jan poszukuje informacji na temat falowników bowiem o poradę i pomoc w tym zakresie poprosił go kolega, który musi podjąć decyzję o zakupie urządzeń w swoim zakładzie pracy. W każdym z tych przypadków pan Jan będzie osobą mającą wpływ na podjęcie decyzji o nabyciu urządzeń. Od podjętych przez nas działań zależy, czy zakupione zostaną towary nasze, czy towary konkurencji.

 

Tym też właśnie zajmuje się content marketing – co zrobić aby pan Jan poszukując informacji o falownikach znalazł naszą publikację na ten temat, a po zapoznaniu się z tekstem uznał, że to właśnie nasza firma będzie najlepszym dostawcą urządzeń.

 

Karol Kołowski


Zarejestruj się albo zaloguj aby dodać komentarz


Brak komentarzy.
« Marketing B2B w sektorze technologicznym

 

Podziel się ze znajomymi tym artykułem - udostępnij na FB lub wyślij e-maila korzystając z poniższych opcji:

 

wszystkie oferty

 

 

 

 
 
 

Kalendarz wydarzeń

WSZYSTKIE WYDARZENIA