Liczba użytkowników smartfonów przestała rosnąć. Rynek się nasycił.


Ze smartfonów korzysta ponad połowa internautów, jednak liczba ich użytkowników przestała rosnąć. Ostatnie miesiące to przede wszystkim czas boomu na tablety. Ma je już 17 proc. polskich internautów, czyli blisko dwa razy więcej niż przed rokiem (9 proc. ankietowanych przez firmę MEC).

 – Grupa osób korzystających ze smartfonów utrzymuje się na stałym poziomie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Anna Kowalczyk MEC Insight Specialist. – Wydaje mi się, że pod tym względem rynek już trochę się nasycił. Jest część osób, która nie jest przekonana do smartfonów i prawdopodobnie trudno będzie ich do tego nakłonić. Prędzej osoby, które już mają takie urządzenia, będą chciały je wymienić na nowsze modele – twierdzi Kowalczyk.

Boom na smartfony był rok temu. Jeszcze w 2011 roku ze smartfona korzystało 14 proc. polskich internautów. W ubiegłym roku ponad połowa badanych przez firmę MEC.

Liderem na polskim rynku smartfonów jest Samsung (32 proc.), natomiast w kategorii „zwykłych” telefonów komórkowych wygrywa Nokia (38 proc.). 

Posiadacze smartfonów to zazwyczaj miłośnicy nowych technologii. Na razie jednak nowe rozwiązania technologiczne nie są bardzo powszechne. Tylko 9 proc. użytkowników ma na swoim smartfonie technologię NFC (płatności mobilne),  a skorzystało z niej zaledwie 3 proc. Bardziej popularne stały się QR kody, aplikacje pozwalające na zakodowanie informacji w kodzie. Aplikację do ich odczytywania ma co trzeci użytkownik, a korzystało z niej 26 proc.

Większość użytkowników zainstalowało mniej niż 10 aplikacji. Generalnie preferujemy aplikacje darmowe – te płatne ściągało tylko 22 proc. osób, ale średnio nie wydają na nie więcej niż 10 zł miesięcznie.

Firma MEC Insight Specialist prowadzi badania dotyczące użytkowania smartfonów przez polskich internautów od 2011 r. W edycji badania z 2013 r. przeprowadzono ankiety z 2259 osobami w wieku powyżej 14 roku życia.

Źródło: newseria.pl


Zarejestruj się albo zaloguj aby dodać komentarz


Brak komentarzy.

Tagi: Anna Kowalczyk, MEC Insight Specialist, badania internautów, rynek smartfonów, rynek tabletów

« Polacy coraz świadomiej umieszczają treści na FacebookuASUS: na rynku wygrywają mniejsze tablety. Silna konkurencja taniego sprzętu z Chin »

 

Podziel się ze znajomymi tym artykułem - udostępnij na FB lub wyślij e-maila korzystając z poniższych opcji:

 

Mechanik

ManpowerGroup Sp. z o.o.
Stanisławów Pierwszy, mazowieckie

wszystkie oferty

 

 

 

 
 
 

Kalendarz wydarzeń

WSZYSTKIE WYDARZENIA